DEMONTAŻ

.Po zdemontowaniu pompy wspomagania kierwonicy A-Klasa W168 nie konieczne jest unieruchomienie pojazdu. Można zaizolować przewody elektryczne i hydrauliczne przymocowując je np do innych sąsiednich przewodów za pomocą opaski plastikowej i można śmiało się poruszać.
Pompa wspomagania A-Klasa Mercedes w168 A140 A160 A190 cdi

Widok czołowy komory silnika w Mercedesie A-Klasa


LOKALIZACJA POMPY WSPOMAGANIA W KOMORZE SILNIKA



 Po zdemontowaniu pompki spryskiwacza pozostawiamy ja na przewodach elektrycznych 
i przewodach odprowadzających płyn.
Po prawej stronie od widocznej pompki płynu spryskiwacza widzimy fragment kostki jaka łączy
dwa przewody od 
pompy wspomagania jakie należy odizolować i odkręcić lub jeśli
są mocno skorodowane ( zardzewiałe) odciąć używając najprostszych narzędzi
jak np. szczypiec lub poprostu kombinerek.


  Pompa wspomagania usytuowana jest w komorze silnika po prawej stronie zaraz 
za wentylatorem chłodnicy , poniżej zbiorniczka płynu spryskiwaczy.





 A żeby mieć swobodniejszy dostęp do demontażu pompy wspomagania konieczne jest widoczne na zdjęciu wymontowanie zbiorniczka płynu spryskiwaczy. W tym celu odpinamy klips suwak przesuwając do góry, który uwalnia nam zbiorniczek. 
Za pomocą wkrętaka płaskiego odkręcamy zacisk przewodu doprowadzającego płyn
 hydrauliczny z obwodu maglownicy.
Pompa wspomagania przymocowana jest za pomocą poduszki śrubą rozmiar 6 - klucz do demontażu rozmiar 10.Odkręcając kluczem o rozmiarze 10 poduszkę pompy wyciągamy pompę z komory silnika do góry.




Po zdemontowaniu pompy wspomagania nie konieczne jest unieruchomienie pojazdu. Można zaizolować przewody elektryczne i hydrauliczne przymocowując je np do innych sąsiednich przewodów za pomocą opaski plastikowej i można śmiało się poruszać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.