PORADY

PORADY-ARTYKUŁY

KONTAKT - PORADY - UWAGI - SERWIS

TEL 606-187-169


SCHEMAT PODŁĄCZENIA POMPY I ZARYS TECHNICZNY UKŁADY WSPOMAGANIA -POMPA WSPOMAGANIA A-KLASA 




Pompa wspomagania A-klasa Mercedes w168 jaka pompę wybrać
- nowa ? używaną ? czy po regeneracji ?

W Mercedesie A-klasa W168 zastosowano pompę hydrauliczno - elektryczna to znaczy ze zasilana jest silnikiem elektrycznym a nie tak jak w większości staro typowych samochodów paskiem klinowym i kołem pasowym.

Pompa wspomagania kierownicy A-Klasa mercedes w168 używana ! - pompa niewiadomego pochodzenia – często sprzedający mówią ze została wyciągnięta z działającego sprawnego samochodu – dostajemy tzw gwarancje montażowa rozruchowa i pompa wspomagania jakoś działa a tak właściwie to nie wiemy czy działa poprawnie czy pobiera odpowiednia ilość prądu – nie znany jest nam jej stan i przebieg, nie wiemy jakie wydaje ciśnienie jak długo będzie działać.
Jenak często decydujemy się na zakup części używanej mimo to ze regeneracja czy naprawa części naszej z samochodu jest tańsza - często nie jest potrzebna REGENERACJA / często uszkodzenie – niedziałanie pompy wspomagania kierownicy w Mercedesie A-klasa jest powodem uszkodzenia jednego podzespołu i wystarczy tylko NAPRAWA – wymiana podzespołu często naprawa .


Pompa wpompowania kierownicy A-Klasa Mercedes w168 nowa
to droga inwestycja - często to koszt 1/3 wartości samochodu.


Jak wymienić olej w układzie wspomagania kierownicy? Czy warto?

Olej zmienia barwę


Z biegiem lat okazuje się, że olej w układzie wspomagania zmienia barwę i nie jest już czerwony, żółty lub zielony. Klarowny płyn zamienia się w mętną mieszankę oleju i brudu pochodzącego z pracującego układu. Czy warto wtedy wymienić olej? Zgodnie z dewizą „lepiej zapobiegać, niż leczyć” można powiedzieć, że tak. Jednak taką operację możemy wykonać rzadziej, niż raz na kilka lat. Często po wymianie nie poczujemy żadnej różnicy w działaniu układu, ale będziemy mogli mieć satysfakcję, że przez nasze działanie istnieje możliwość przedłużenia bezawaryjnej pracy pompy wspomagania.

Kiedy wymienić olej w układzie wspomagania?


Jeżeli pompa hydraulicznego układu wspomagania kierownicy wydaje dźwięki podczas skręcania kół, może to oznaczać jej awarię i konieczność wymiany. Okazuje się jednak, że czasem warto zaryzykować poświęcenie około 20-30 złotych na litr płynu (plus ewentualną robociznę) i wymienić olej w układzie. Znane są przypadki, w których po wymianie oleju pompa ponownie pracowała cicho i równo, czyli na jej pracę miał wpływ brud, który zgromadził się w niej przez lata.

Nie jest to podstawowa czynność obsługowa, natomiast przy pomocy osoby towarzyszącej będzie możliwa wymiana na parkingu, czy w garażu. Najważniejszą sprawą w każdym etapie wymiany płynu jest dbanie o to, by nie zapowietrzyć układu.
Aby pozbyć się oleju z układu, musimy odłączyć wężyk prowadzący płyn od pompy z powrotem do zbiorniczka wyrównawczego. Powinniśmy przygotować sobie słoik lub butelkę, do której stary płyn zostanie zlany.Zobacz też: Jak działają układy kierownicze oraz ich wspomaganie?
Opróżnienie układu wspomagania z oleju będzie możliwe poprzez jego „wypchanie”. Silnik powinien być wyłączony, a druga osoba powinna kręcić kierownicą od jednego do drugiego skrajnego położenia. Czynność tę można wykonywać przy podniesionych przednich kołach, co zmniejszy opory podczas kręcenia kołem kierownicy. Osoba doglądająca procesuopróżniania w komorze silnika powinna kontrolować ilość płynu w zbiorniczku. Jeżeli spada poniżej minimum, by nie zapowietrzyć układu, musimy dolać nowego oleju. Czynności te powtarzamy do momentu, w którym do naszego pojemnika zacznie już wlatywać czysty płyn.

Następnie zamykamy układ zaciskając ponownie wężyk na króćcu w zbiorniczku, dolewamy oleju i kręcimy kołem kierownicy kilkukrotnie w prawo i w lewo. Poziom oleju się obniży. Musimy uzupełnić go do poziomu „max”. Zapalamy silnik, kręcimy kołem kierownicy. Gasimy silnik, gdy zauważymy obniżenie się poziomu oleju i musimy dolać go ponownie. Jeszcze raz startujemy silnik i kręcimy kołem kierownicy. Jeżeli poziom się nie obniża, możemy zakończyć procedurę wymiany.


WIELE PYTAŃ JEST OD WAS JAKI OLEJ DO UKŁADU WSPOMAGANIA

NAJLEPIEJ ZASTOSOWAĆ ORYGINALNY OLEJ PRZEWIDZIANY PRZEZ PRODUCENTA.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.