PORADY-ARTYKUŁY
KONTAKT - PORADY - UWAGI - SERWIS
TEL 606-187-169
SCHEMAT PODŁĄCZENIA POMPY I ZARYS TECHNICZNY UKŁADY WSPOMAGANIA -POMPA WSPOMAGANIA A-KLASA
Pompa
wspomagania A-klasa Mercedes w168 jaka pompę wybrać
-
nowa ? używaną ? czy po regeneracji ?
W
Mercedesie A-klasa W168 zastosowano pompę hydrauliczno - elektryczna
to znaczy ze zasilana jest silnikiem elektrycznym a nie tak jak w
większości staro typowych samochodów paskiem klinowym i kołem
pasowym.
Pompa
wspomagania kierownicy A-Klasa mercedes w168 używana ! -
pompa niewiadomego pochodzenia – często sprzedający mówią ze
została wyciągnięta z działającego sprawnego samochodu –
dostajemy tzw gwarancje montażowa rozruchowa i pompa wspomagania
jakoś działa a tak właściwie to nie wiemy czy działa poprawnie
czy pobiera odpowiednia ilość prądu – nie znany jest nam jej
stan i przebieg, nie wiemy jakie wydaje ciśnienie jak długo będzie
działać.
Jenak
często decydujemy się na zakup części używanej mimo to ze
regeneracja czy naprawa części naszej z samochodu jest tańsza -
często nie jest potrzebna REGENERACJA / często uszkodzenie –
niedziałanie pompy wspomagania kierownicy w Mercedesie A-klasa jest
powodem uszkodzenia jednego podzespołu i wystarczy tylko NAPRAWA –
wymiana podzespołu często naprawa .
Pompa
wpompowania kierownicy A-Klasa Mercedes w168 nowa
to
droga inwestycja - często to koszt 1/3 wartości samochodu.
Jak
wymienić olej w układzie wspomagania kierownicy? Czy warto?
Olej zmienia barwę
Z
biegiem lat okazuje się, że olej w układzie wspomagania zmienia
barwę i nie jest już czerwony, żółty lub zielony. Klarowny płyn
zamienia się w mętną mieszankę oleju i brudu pochodzącego z
pracującego układu. Czy warto wtedy wymienić olej? Zgodnie z
dewizą „lepiej zapobiegać, niż leczyć” można powiedzieć, że
tak. Jednak taką operację możemy wykonać rzadziej, niż raz na
kilka lat. Często po wymianie nie poczujemy żadnej różnicy w
działaniu układu, ale będziemy mogli mieć satysfakcję, że przez
nasze działanie istnieje możliwość przedłużenia
bezawaryjnej pracy pompy
wspomagania.
Kiedy wymienić olej w układzie wspomagania?
Jeżeli pompa hydraulicznego
układu wspomagania kierownicy wydaje dźwięki podczas skręcania
kół, może to oznaczać jej awarię i konieczność wymiany.
Okazuje się jednak, że czasem warto
zaryzykować poświęcenie około 20-30 złotych na
litr płynu (plus ewentualną robociznę) i wymienić olej w
układzie. Znane są przypadki, w których po wymianie oleju pompa
ponownie pracowała cicho
i równo, czyli na jej pracę miał wpływ brud, który zgromadził
się w niej przez lata.
Nie
jest to podstawowa czynność obsługowa, natomiast przy pomocy osoby
towarzyszącej będzie możliwa wymiana na parkingu,
czy w garażu. Najważniejszą sprawą w każdym etapie wymiany płynu
jest dbanie o to, by nie zapowietrzyć układu.
Aby
pozbyć się oleju z układu, musimy odłączyć wężyk prowadzący
płyn od pompy z powrotem do zbiorniczka wyrównawczego. Powinniśmy
przygotować sobie słoik lub butelkę, do której stary płyn
zostanie zlany.Zobacz też: Jak działają układy
kierownicze oraz ich wspomaganie?
Opróżnienie
układu wspomagania z oleju będzie możliwe poprzez jego
„wypchanie”. Silnik powinien
być wyłączony, a druga osoba powinna kręcić kierownicą od
jednego do drugiego skrajnego położenia. Czynność tę można
wykonywać przy podniesionych przednich kołach, co zmniejszy opory
podczas kręcenia kołem kierownicy. Osoba
doglądająca procesuopróżniania
w komorze silnika powinna kontrolować ilość
płynu w zbiorniczku. Jeżeli spada poniżej minimum, by nie
zapowietrzyć układu, musimy dolać nowego oleju. Czynności te
powtarzamy do momentu, w którym do naszego pojemnika zacznie już
wlatywać czysty płyn.
Następnie
zamykamy układ zaciskając ponownie wężyk na króćcu w
zbiorniczku, dolewamy oleju i kręcimy kołem kierownicy kilkukrotnie
w prawo i w
lewo. Poziom oleju się obniży. Musimy uzupełnić go do poziomu
„max”. Zapalamy silnik, kręcimy kołem kierownicy. Gasimy
silnik, gdy zauważymy obniżenie się poziomu oleju i musimy dolać
go ponownie. Jeszcze raz startujemy silnik i kręcimy kołem
kierownicy. Jeżeli poziom się nie obniża, możemy zakończyć
procedurę wymiany.
WIELE PYTAŃ JEST OD WAS JAKI OLEJ DO UKŁADU WSPOMAGANIA
NAJLEPIEJ ZASTOSOWAĆ ORYGINALNY OLEJ PRZEWIDZIANY PRZEZ PRODUCENTA.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.